185
Bu tipli xalçaların bədii tərtibatında miniatürçü rəs
samlar, nəqqaşlar və təcrübəli xalçaçılar iştirak et
mişlər. Xalça müəllifləri böyük ilhamla xalça təsvirinin
çox obrazlılığından tam irəli gələn harmonikliyi əhatə
edərək, cəzbedici bir səhnə yaratmışlar. Xalçadakı in-
san, heyvan və ağac obrazlarının hər birisi ayrılıqda
dərin məna kəsb edir.
Xalça Qəznəvi hökmdarı Bəhram şaha həsr olunub.
Qəznəvilər dövləti 962 – 1187-ci illərdə mövcud ol-
muşdur. Qəznəvi dövlətinin əsasını X əsrin 60-cı il
lərində Alptəkin (962 – 963) qoymuşdur. O, Samanilər
dövlətinin görkəmli sərkərdəsi idi və Samanilərin türk
qulamlarında xidmət etmişdir (Qulamlar türk əsilli
gənc qullardan təşkil edilmiş daimi süvari qvardiya
idi). Alptəkin şəxsi şücaətinə görə hərbi əyanlar sı-
rasına daxil olmuşdu. O, Samanilərin hakimiyyətini
tanımaqla yanaşı, Qəznəvi dövlətini yaratdı. Qərbi
İran Qəznəvi dövlətinin tərkibinə keçdi. Hindistanın
şimalı və şimal-qərbi 1026-cı ildə işğal edildi. Dövlət
Hindistandan Xəzərə qədər olan ərazini əhatə edirdi.
Burada hökmdar “sultan” adlanırdı. Qəznəvi sultanı
III Məsudun ölümündən sonra 1115-ci ildə oğulları
arasında çəkişmə baş verdi və 1117-ci ildə hakimiyyətə
səlcuqların vassalı kimi oğlanlarından biri olan Şah
Sultan Bəhram gəldi. Qəznəvilərin sonuncu hökmdarı
odur. 1157-ci ildə Şah Sultan Bəhram Hindistanı fəth
edib, geri qayıdarkən yolda ölür.
Bu xalçada Bəhram şahın çobana rast gəlməsi səhnəsi
təsvir olunub. Bəhram şah qırmızı, xanımı isə boz atın
üstündə təsvir olunub. Onların başındakı tac, əyin
lərində olan libaslar şahlığa işarədir. Xanımın əlində
olan qızılquş və atın yanındakı ov tazısı onların ova çıx-
dıqlarını göstərir. Xalçanın yuxarı hissəsində dağətəyi,
göl, ağac və kollar, müxtəlif çöl heyvanları, göldə isə
üzən ördəklər təsvir edilmişdir. Bütün bunlarla rəssam
ov mənzərəsini yaratmaq istəmişdir. Bəhram şahın atı-
nın önündə bir çoban dayanıb, ondan yuxarıda ağaca
bağlanmış it görünür. Bəhram şah çobandan niyə iti
ağaca bağladığını soruşur.
Xalçanın ara sahəsindəki narıncı yerlikli medalyonun içərisində
“
” (Ustad Fərtas) yazılıb ki, bu da xalçanın təsvirini verən
rəssamın adıdır.