79
gətirir. Bu elementlər qarışyanı, bağlayıcı və ya
qarışortası vəzifəsini daşıyır.
Yelən qurşağını təşkil edən elementlərə “su”lar,
“alamuncuqlar”, “mədaxillər”, “zəncirələr”, “bala
haşiyələr”, “ara haşiyələr”, “cağ”lar aiddir.
Naxçıvan xalçalarının rəng palitrası çox zən
gindir. Bu xalçaların rəngləri şux və parlaq olur.
Bu rənglər Naxçıvanın təbii-coğrafi şəraiti, gözəl
mənzərələri, bağları, meşələri və yaşıl çəmənlikləri
ilə əlaqədar olaraq meydana gəlmişdir. Bu böl
gədə qırmızı və çəhrayı rənglər boyaq (“marena”)
bitkisindən, qırmızı rəng bəzən “qırmız” adla-
nan böcəkdən, sarı və sarımtıl rənglər sarıçöp,
sarıgüldən, noxudu və ya şəkəri rənglər soğan
və alma qabığından, palıd rəngi qoz qabığından,
sürməyi və göy rənglər təbii indiqodan alınırdı.
Naxçıvanda təbii rənglərin boyama qabiliyyətini
artırmaq məqsədilə toxucular arasında çox tətbiq
edilən zəy, duz, mal sidiyindən və başqa bərkidici
maddələrdən istifadə edilirdi. Naxçıvan xalça sə
nətinin rəng xüsusiyyətlərindən biri də budur ki,
xalq ustaları tonların isti-soyuqluğunu, kontrast-
lılığını, rəng ahəngdarlığını -qanunauyğunluğu
nu yaxından hiss etmiş və nəticədə göz oxşayan,
xoşagəlimli rəng palitrası yaratmışlar. Naxçıvan
xalçalarının yüksək sənətkarlıq xüsusiyyətləri on-
ların həm Azərbaycanda, həm də Asiyada geniş
yayılmasına səbəb olmuşdur.
Duz torbası. Zili. Yun. Xovsuz. XIX əsr.
Naxçıvan qrupu. Azərbaycan.
Şəddə. Yun. Xovsuz. XIX əsr.
Naxçıvan qrupu. Azərbaycan.
Azərbaycan xalçaları / NAXÇIVAN QRUPU