72
arğacı və üz ipi isə nisbətən qalın olmuşdur. Naxçıvanda to-
xunulan xalçalar bədii və texnoloji xüsusiyyətlərinə görə Qa-
rabağ qrupu ənənələrinə yaxındır.
Naxçıvanda və Ordubadda hələ keçmiş zamanlardan xüsu-
si boyaqxanalar fəaliyyət göstərmişdir. Burada xalq ənənəsinə
əsasən hazırlanan boyaqlar öz parlaqlığı, şux çalarları ilə di
gər xalça məktəblərindən seçilmişlər. Boyaqxanalarda qırmı
zı rəng boyaq otundan, qırmız böcəyindən; sürməyi və yaşıl
rənglər isə (küp oyaları) indiqodan alınmışdır. Bu növ təbii
boya ilə boyanmış iplikdən toxunan xalçaların rəngləri iş
ləndikcə daha təravətli və isti tonlarla əvəz olunub.
Naxçıvan xalçaları ümumilikdə Azərbaycan xalça sənətini
öz ənənəvi naxışları və elementləri, özünəməxsus şux rəng
çalarları ilə zənginləşdirmişdir. Bu xalçaları bəzəyən əsas
elementlərdən şaquli istiqamətli zolaqlar, romblar, qarmaqlı
həndəsi elementlər və nəbati ornamentlər, heyvan təsvirləri
və s. xalqın genetik yaddaşından silinməyən inanclar və tə
səvvürlərlə bağlıdır. Toxunan naxışlar sistemi semantika
müxtəlifliyindən asılı olmayaraq bir məkan üzərində real
şəkildə və ənənəvi üslubda yerləşdirilərək xalçaya ritmik və
dinamik ahəngdarlıq verir.
Xalq toxuma növlərindən olan şaquli istiqamətli zolaqlarla
bəzədilmiş cecim xovsuz xalçalarının əsas istehsal mərkəzi
tarixən Ordubad olmuşdur. Əsasən ipək liflərdən toxunan
bu xalçalar ağ, yaşıl, qırmızı, sarı, mavi və s. rəngli zolaqların
növbələşməsi ilə bəzədilib, zəriflik baxımından qumaş təsəv
vürü yaratmışdır.
Naxçıvan xalçaları içərisində spesifik toxunuşu və bədii
quruluşu ilə seçilən xovsuz xalça növü şəddə süjet semanti
kası baxımından çox maraqlıdır. Üzərində bəzən atlıların və
Zili. Yun. Xovsuz. 1880-ci il.
Naxçıvan qrupu. Azərbaycan.
Yun keçə. 1966-cı il. Naxçıvan qrupu. Kəngərli rayonu.
Qıvraq qəsəbəsi. Azərbaycan.