7
Azərbaycan xalçaları / İrəvan QRUPU
Yaqub (1420-1430) və Əbdül (1430-cu illərdə), Yaqub bəy
(1440-cı illər), nəhayət, Həsən Əli Qaraqoyunlu (1460-cı il
lərdən) idarə etmişdir.
Qaraqoyunluların hakimiyyəti zamanı Azərbaycanın
sonrakı tarixi üçün son dərəcə ağır nəticələr verən bir qərar
da qəbul olundu. Hökmdar Cahanşah (1437-1467) erməni-
qriqorian kilsəsinin iqamətgahının (1441-
ci ildə) Qərbi Azərbaycan ərazisindəki
Üçkilsəyə-Eçmiədzinə
köçürülməsinə
razılıq verir.
Erməni-qriqorian kilsəsinin iqamət
gahının Qərbi Azərbaycana köçürülmə
si İrəvan bölgəsində Azərbaycan-Alban
kilsəsinin mövqeyini zəiflətdi və müsəl
man əhalinin tarixi taleyinə mənfi təsir
göstərdi.
Qərbi Azərbaycan ərazisi ən qədim türk
torpaqlarıdır. Azərbaycan xalqının forma
laşmasındayaxındaniştiraketmişhürrilər,
kimmerlər, iskitlər, saklar, hunlar və digər
çoxsaylı oğuz və qıpçaq türkləri məhz bu
regionda, xüsusilə Göyçə gölü (1918-ci il
də Qərbi Azərbaycanda - keçmiş İrəvan
xanlığının ərazisində erməni dövləti yara
dıldıqdan sonra Göyçə gölünün adı 1930-
cu ildə ermənilər tərəfindən dəyişdirilib
“Sevan” adlandırılmışdır) ətrafındakı
torpaqlarda yaşamış və özlərindən sonra
zəngin tarixi-mədəni iz qoymuşlar.
Azərbaycan xalqının və digər türk
xalqlarının qəhrəmanlıq eposu olan “Ki
tabi-Dədə Qorqud” dastanlarında təsvir
olunan bir çox mühüm tarixi hadisələr,
proseslər Azərbaycanın məhz bu regi
onunda - Qərbi Azərbaycan ərazisində
cərəyan etmişdir.
Böyük Azərbaycan hökmdarı Uzun Həsənin (1468-
1478) tapşırığı ilə yazılmış Oğuznamədə - Əbu Bəkr Teh
raninin “Kitabi-Diyarbəkriyyə”sində oğuz türklərinin soy
kökündə duran Oğuz xaqanın məhz burada - Göyçə də
nizi ətrafındakı torpaqlarda yaşadığı, dünyasını burada
dəyişdiyi və burada da dəfn olunduğu qeyd edilir. Xanlar
Göy mələkləri qədim türk məbədi.
e.ə.VIII əsrin I yarısı. Zəngibasar mahalı, Üçkilsə.
Daş tikilisinin qalıqları. E.ə. II minillik.
Zəngəzur mahalı, Sisyan, Qoşundaş.
Azərbaycan Atabəylər dövləti. (1136-1225).