57
Təbriz xalçaçılığının xarakterik xüsusiyyətlərindən biri
o idi ki, xalçalarda ənənəvi motivlərlə yanaşı, Avropa sü
jetlərindən, tarixi və dini motivlərdən istifadə edilirdi. Cə
nubi Azərbaycan və İranın bir sıra şəhərlərində emalatxa-
nalar və fabriklər fəaliyyət göstərirdi. Bu emalatxanalarda
və fabriklərdə Qərbi Avropa rəsmlərindən surəti götürül-
müş xalçalar toxunurdu. Xalça istehsalı Təbriz tacirlərinin
nəzarəti altında idi. Onlar Avropa bazarının zövqünü təmin
etməyə çalışırdılar.
Bununla belə, motivlərin Qərbi Avropa mənbələrindən iq
tibas olunduğuna baxmayaraq, xalçaların dekorativ əsası
milli ənənələr üzərində qurulurdu, bu isə xalçaların bədii
dəyərini artırırdı.
Bu xalçalardakı ideya müxtəlifliyi onların ifadə formala-
rının da müxtəlifliyinə səbəb olurdu. Yeni meyilləri daha
dərindən və dolğunluqla hiss edən Təbriz ustaları yeni ifadə
vasitələri axtarır və onları bir daha ənənələrdə , milli xalça-
çılıq ənənələrinin təsdiqində tapırdılar.
Kompozisiyanın bədii dəyərini ekspressiv təsvir edilmiş
ov səhnələri təşkil edir.
Xalça çox mürəkkəb süjetli tematikaya və ovçuluq kom-
pozisiyası quruluşuna malikdir. Xalça Məryəm ana və İsa
Məsihin təsvirinə həsr olunub. Xalçanın mərkəzində, bö-
yük ölçülü medalyonun içərisində kürsü üstündə əyləşmiş
Məryəm ana, qucağında İsa Məsih və ətrafda iki qadı-
nın təsviri verilmişdir. Böyük ölçülü medalyonun yuxarı
hissəsində solda, kiçik ölçülü dairəvi medalyonun içərisində
nəstəliq xətti ilə “İsa və Məryəm” yazılıb. Medalyonun kə
narları daxildən kərpici zolaqla, xaricdən isə ləçəklərlə əha
tə olunub. Kərpici yerlikli zolağın içərisində ağ, kərpici,
sürməyi halqavari motivlər işlənmişdir.
Xalçanın sürməyi yerlikli ana haşiyəsində ov səhnəsi və hey-
vanlar təsvir edilib. Ana haşiyə daxildən doğanağabənzər və üç-
bucaqlı motivlər işlənmiş ağ yerlikli mədaxillə əhatə olunub.
Yuxarı hissədə, mərkəzdə Bəhram şahın təsviri və adı ( ) verilmiş-
dir. Bu hissədə şir ceyranı parçalayır, Bəhram şah da şiri yaralayır.