27
Xalça fraqmenti. Yun. Xovlu. XVII-XVIII əsrlər. Quba qrupu.
Azərbaycan. “Viktoriya və Albert” muzeyi. London.
Quba xalça qrupu xovlu xalçalarla yanaşı ərişi
spirallı sadə keçirilməsi yolu ilə toxunan “palaz”
və qarşılıqlı dolama (mürəkkəb sünbül) üsulu ilə
toxunan “sumax” kimi seçilən xovsuz xalçaların
istehsal edildiyi bölgə kimi də şöhrət qazanmış
dır. XVIII əsrdən başlayaraq mürəkkəb toxuma
üsuluna malik onlarca müxtəlif bədii tərtibatda
olan “sumax” çeşnilərinin istehsalı bu ərazidə
daha geniş yayılmışdır. Xovlu xalçalarda olduğu
kimi “sumax” xovsuz xalçalarında da müxtəlif
bədii tərtibat və rəng həlli vardır.
Məişətdə geniş istifadə edilən xalça məmu
latlarından xurcun, məfrəş, heybə, xaral, çanta,
çul, duzqabı və s. öz toxunma texnikası, bədii
tərtibatı ilə bölgənin bədii ənənələrini əks etdi
rirlər .
İçərisində ərzaq və məişət əşyalarının daşın
dığı “zili” və “sumax” toxunuşlu xurcun, evdə
yük, yorğan-döşək, paltar toplanan və köç za
manı içərisində müxtəlif əşyalar daşınan məfrəş,
heyvanları soyuqdan qorumaqla yanaşı, onlara
yaraşıq verən çul, duz saxlanan ağzı dar toxu
nuşlu – duzqabı və digər əşyaları bəzəyən zoo
morf, nəbati və həndəsi naxışların hər biri Quba
sənətkarlarının peşəkarlığından xəbər verir.
Naxışların olduğu kimi rənglərin də sirli an
lamı vardır. Toxunan Quba xalçalarında ən
çox sevilən tünd-qırmızı, sürməyi, mavi, şəkəri
rənglərdir. Mavi və sürməyi rənglər aydın sə
manı, qırmızı ilk əvvəllər günəşi, daha sonralar
isə qan, qovuşuq rəmzi sayılırdı.
Beləliklə, Quba xalça qrupu özünəməxsus sə
nətkarlıq xüsusiyyətləri ilə Azərbaycan xalçaçılı
ğını daha da zənginləşdirmişdir.
Azərbaycan xalçaları / QUBA QRUPU