61
Yazыn ilk mцjdячilяri
Qədim xalq əfsanəsində deyilir ki, Novruzun ilk
sorağını çiçəklərin ən zərifi olan novruzgülü torpa-
ğın nəfəsi ilə isinərək qarın altından baş qaldırıb incə
bir səslə: “Bahar gəlir!, Bahar gəlir!” deyə sevinclə
bildirir. Həyatın, sevincin doğuluşundan xəbər verən
boynubükük bənövşə, yarpız, nərgiz də novruzgülü
kimi hamını muştuluqlayır. Uşaqların, cavanların
həyatında yeni bir gün başlayar – “Bənövşə günü”.
Üz tutarlar bənövşə ətirli dağ ətəklərinə, dərələrə,
güney yamaclarına, bulaqların yan-yörəsinə min
bir həvəslə gül-çiçək toplayarlar. Qız-gəlinlər
tellərinin uclarına bənövşə düzər, yaxalarına
bənövşə taxar, saçlarına minbir rəngli, minbir
ətirli çiçəklərdən çələng hörərlər. Bənövşədən
dəstə tutub “yaz nübarı”dı deyə ana və bacıla-
rına, qohum-qonşuya paylayar, nişanlı qızları
sevindirər, şənlik edər, mahnı oxuyarlar:
Boynubцkцk bяnюvшяm,
Kюnlц sюkцk bяnюvшяm.
Qar цstцndяn boylanan,
A dяrdlяrя haylanan
Yaz яtirli bяnюvшяm.
Bяyaz яtirli bяnюvшяm.
... Yazın ilıq mehini duyan köçəri quşlar geri
qayıdar. Ağacları, damları quş yuvaları bəzə
yər. Evlərin taxtapuşunda, eyvanında baharın
ilk müjdəçisi şanapipiyin, qaranquşun, hacı
leyləyin, alacəhrənin cəh-cəhi, civiltisi-nəğməsi
eşidilər. ...
Иlin яziz gцnlяri...
Yazın gəlişi ilin əziz günlərinin gəlişidir. İlin
əziz günləri də elin əziz günləridir, elin şənliyi,
bayramıdır. Elimiz-obamız əziz günləri sevinc
və fərəhlə qarşılamağa hazırlaşardı:
Novruz gяlir, yaz gяlir,
Nяьmя gяlir, saz gяlir.
Baьчalarda gцl olsun.
Gцl olsun, bцlbцl olsun.
Adətə görə novruzlu günlərdə ulu babaları-
mız hər bir ailə üzvünün adına ağac əkər, gül-
çiçək yetişdirər, meyvə bağı salardılar. Dağ-
dağətəyi yerlərdə isə aprel ayını əvvəldən axıra
qədər yaşlı işıq ayı hesab edərdilər.
Əski inamlara görə Novruz günü el-oba
arasında ağacların bar gətirməsi üçün onları
zaminə götürmə adəti geniş yayılmışdı. Elə ki
Novruzun topu atıldı, səhər erkən meyvə ağac-
larının yanına gələrdilər. Ağacları qorumaq
məqsədi ilə bir nəfər əlinə balta və yaxud dəhrə
alıb özünü elə göstərərdi ki, guya ağacı kəsmək
istəyir. Bu zaman elin ağsaqqalı ona yaxınlaşıb
soruşardı: "De görüm nə etmək istəyirsən, ağacı
niyə kəsirsən?" – "Bəhər gətirmir," - deyə birinci
şəxs cavab verərdi.
Ağsaqqal məsləhət görərdi ki, - gəl sən bu
ağacı kəsmə, mən onu zamına götürərəm,
Ana haşiyə zolağı şərti olaraq “ocaq” adlanan həndəsi
elementlə bəzədilib.
Zili. Yun. Xovsuz. 215x162. XIX əsrin sonları.
Qazax-Borçalı qrupu. Azərbaycan.