24
Qobuda toxunmuş yun kilimin önündə Bakı zadəgan
ailəsinin üzvləri. 1850-ci il.
Bakının Əmircan kəndində toxunan “Xilə-buta”
xalçalarındakı klassik “buta”, “Xilə-Əfşan” xalçasına
məxsus “sacayaq” elementləri də atəşpərəstliklə bağ
lı olub, odu, müqəddəs ocağı, mifoloji quşlar – nur,
işıq mənbəyinin simvolu olub, Tanrı ilə yer arasında
əlaqə yaradan ilahi varlığı, müxtəlif üçbucaq formalı
asmalar isə göz və nəzər qaytarılması üçün inamlar
la əlaqəli yozulan elementlərdəndirlər. “Novxanı”,
“Fatmayı”, “Bakı”, “Suraxanı” xalçalarının bədii
strukturlarının əsasını təşkil edən pilləli və ya altıbu
caqlı, səkkizbucaqlı “göllər” kainat, fəza cisimləri ilə
bağlıdır. Onlar da vahid enerji mənbəyini tərənnüm
edirlər. Bu göllərin içərisini bəzəyən sxematik əyri
Bu bölgənin əhalisi
tələbata uyğun
olaraq Xəzər
sahilində, dəniz
suyu və sabunu
əvəz edən gilabı ilə
xaçaların yuyulma
sına daha çox üs
tünlük vermişdir.
“Suraxanı” xalçasından fraqment. Yun. Xovlu.
1910-cu il. Bakı qrupu. Azərbaycan.
“Fatmayı” xalçasından fraqment. Yun. Xovlu. 1905-ci il. Bakı qrupu. Azərbaycan.