32
yaradıcılıq dəst-xətti ilə yerinə yetirilmiş və
müxtəlif xalq sənətkarlarına məxsus bu xalçalar
bütövlükdə kompozisiyanın monumentallığı,
obrazların emosional ifadəliliyi, boyaların şux-
luğu və parlaqlığı, kolorit zənginliyi ilə seçilir.
Şərq poeziyasının digər bir görkəmli nüma
yəndəsi, tacik şairi Əbdürrəhman Caminin
də bütün əsərlərində məhz insanpərvərlik,
ədalət və səxavət tərənnüm edilir. Onun İn-
cil əfsanələrindən və Qurani-Kərimdən bəhrə
lənərək qələmə aldığı “Yusif və Züleyxa” əsəri
də xalçaçılar üçün ilham mənbəyi olmuş, Quba
və Təbriz məktəblərinə məxsus bir sıra “Yusif və
Züleyxa” xalçalarının yaranmasına səbəb olmuş-
dur. XIX əsrin sonu - XX əsrin əvvəllərinə aid
edilən belə bir xalça Nizami adına Azərbaycan
Ədəbiyyatı Muzeyində saxlanılır. Əsərin süjeti
xalçanın ara sahəsindəki üç üfüqi zolaqda açılır
və hər bir epizod medalyonlardakı başlıq yazıla-
rı ilə dəqiqləşdirilir, süjetin bütün məzmunu isə
fars dilində şeirlərlə xalçanın kiçik haşiyəsindəki
kətəbələrin içində verilmişdir.
Klassik şərq ədəbiyyatının xalçalar üzərində
təsviri ilə birgə xalça sənətkarları bu misilsiz xal-
çaları yaradarkən təkcə əsərlərdən götürülmüş
motivləri, səhnələri deyil, həm də bu əsərləri
meydana gətirən söz sərraflarının öz təsvirlərini
də xalça üzərində yaratmışlar. Belə şairlərin sı-
rasında Firdovsi, Nizami Gəncəvi, Füzuli, Ömər
Xəyyam, Səfiəddin Urməvi, Hafiz, Nəsimi və
digərləri də yer almışdır.
Bu isə Azərbaycan xalça sənətkarlarının ədə
biyyata, şeriyyətə, təsviri sənətə verdikləri də
yərin bariz sübutudur.
1
2
1.
"Rüstəm və Söhrab" xalçası. Qarabağ. 1912-ci il.
2.
"Bəhram Gur və Fitnə ovda" xalçası. Kaşan. 1910-cu il.
3.
"Fərhadın ölümü" xalçası. Kirman. XVII əsr.
4.
"Bəhram Gur ovda" xalçası. Qum. XX əsrin əvvəlləri.