44
Ağbaba və Şörəyel mahalları
Ağbaba mahalında yer-yurd adları arasında İbiş,
Öksüz, Dəlisərsəran, Çələb, İlanlı adlarına rast gəlinir.
Adların mənşəyi burada yaşayan tayfaların adları və
inancları ilə bağlı idi. Qədim türk dilində Allah anlamını
verən “çələb” sözüAğbaba ərazisində türklərin animistik
və topomistik görüşləri ilə əlaqədar olan yer adı kimi
ifadə edilirdi. Müqəddəs ruhlarla və bu ruhların obraz
kimi çıxış etdiyi heyvanlara münasibət, eləcə də şaman
inancının izləri özünü xalçalarda əks etdirirdi. İslamın
yayılması ilə Ağbabada yaşayan türklər İslamı qəbul
etdikdən sonra yeni din onların dünyagörüşünə sirayət
etmişdir. Bölgədə olan məscidlər və evlər üçün toxunan
namazlıq xalçalar burada yaşayan türklərin İslam döv
rü mədəniyyətini əks etdirir. Bu bir daha göstərir ki,
Ağbabada tarixən türklər yaşamış və zamanın bütün
dönəmlərində öz dünyagörüşlərinin izlərini abidələrə,
xalçalara həkk etdirmişlər. İnanclar xalqın ruhunu yaşa
dan xalçalarda maddiləşib, işarələrə çevrilib və bu günə
ötürülüb.
Xalça ağbabalıların məişəti üçün olduqca vacib sa
yılırdı. Eyni zamanda palazlar, çullar, duz torbaları,
xurcunlar, məfrəşlər və digər məmulatlar əhalinin mə
işətini asanlaşdırırdı. Bu məmulatların toxunma texno
logiyası, rəng kompozisiya həlli yerli əhalinin estetik dün
yagörüşünü əks etdirmişdir. Əsasən, heyvandarlıqla
məşğul olan yerli əhali cins qoyunlar yetişdirmiş və bit
kilərdən təbii boyalar almaqla göz oxşayan xalçalar ya
ratmışdır. Dənli bitkilərdən buğda, arpa, zəyərək əkilir
və bu bitkilərdən yağ, bəzir, dağda yetişən kollardan və
güllərdən müxtəlif dərmanlar, həmçinin ipləri boyamaq
üçün cürbəcür rənglər alınırdı.
Ağbaba bölgəsi qərbdən və şimaldan dağlarla əha
tə olunub. Qışı olduqca sərt keçən bu ərazi dağ bitkiləri
ilə də zəngindir. Mənbəyini Ziyarət, Göy dağ, Ağbaba
dağlarından götürən gur, bol sulu Qaraxan, Civinli,
Seldağıdan, Moküz çayları dərənin gözəlinə çevrilmiş
Arpa gölünə axıb tökülür. Arpa gölünün mənzərəsi ba
harın gəlişi ilə torpaqdan boy qaldıran çiçəklərlə işlən
miş al-əlvan, rəngarəng zərif bir xalçaya bürünübmüş
kimi sehrli bir aləm yaradır. Qədim türk torpağı olan
Ağbabada “Kitabi-Dədə Qorqud”un və digər dastan
ların izlərini az qala hər kəndin, hər dərənin, hər dağın
adında görmək olar. Dastanda adı çəkilən Ənsə Qo
ca Oğlu Oxçu adından Oxçu oğlu kəndi, Qazan xanın
adını çəkdiyi Köçkə dağının adından Göy dağın, Dəli
Domrulun adından Güllücə kəndi yaxınlığındakı Dom
rul qalaçasının, Qazan xanın qardaşı Qara Günənin
adından Qara Güney təpəsinin, Dəmir Donlu Mumağın
adından isə Mumu xanın adı götürülmüşdür.
Çırpıllı körpüsü.
Orta əsrlər. Şörəyel mahalı.
Şirvancıq məbədi.
V əsr. Şörəyel mahalı.
Öysüz piri.
Ağbaba mahalı.